.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خسارت 1500 ‬ميلياردي برف به كشاورزي گيلان

رييس سازمان جهاد كشاورزي استان گيلان گفت: ميزان خسارت برآورد شده به بخش كشاورزي استان گيلان در جريان بارش سنگين برف اخير بيش از يك هزار و ‪ ۵۰۰‬ميليارد ريال است.

"سيدنصير سيدمحمدي" روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگاران افزود: پرونده برآورد خسارت بخش كشاورزي استان گيلان همچنان مفتوح است و شايد تاكنون زير پنج درصد بخش‌هاي كشاورزي هنوز تعيين خسارت نشده باشد.

وي تنوع خسارت به بخش‌هاي كشاورزي استان گيلان را بسيار زياد ذكر كرد و اظهار داشت: بيشترين آسيب‌هاي وارد شده به بخش كشاورزي، خسارت‌هاي وارده به مركبات است كه به ‪ ۸۰‬درصد ميوه‌هاي باقيمانده و به درختان آن نيز ‪۲۰‬ درصد خسارت وارد شده است.

وي گفت: به يك هزار و ‪ ۲۰۰‬هكتار از باغات كيوي استان گيلان نيز خسارت وارد شده است كه اين خسارت قابل توجه نيست و بيشتر آن مربوط به زايش ميوه در سال آينده است.

وي آسيب وارده به مرغداري‌هاي استان را قابل توجه دانست و تصريح كرد: به ‪ ۲۷‬واحد مرغداري در سطح استان گيلان خسارت وارد شده است.

سيدمحمدي اظهار داشت: به طور نمونه دو ميليون جوجه يك روزه آماده صادرات به خارج از استان طي يك روز درجريان بارش برف از بين رفته ودر لنگرود نيز ‪ ۱۵۰‬هزار قطعه جوجه معدوم شدند.

به گفته وي به يك كشتارگاه در صومعه‌سرا و سه مرغداري مادر كه در صنعت مرغداري استان نقش مهمي داشتند و همچنين به دامداري‌هاي استان گيلان نيز خسارت وارد شده است.

سيدمحمدي افزود: سازه‌هاي واحدهاي شهرك گلخانه گيلان نيز خسارت عمده ديده و براساس برآورده صورت گرفته سازه ‪ ۹۵‬سوله ‪ ۵۰۰‬مترمربعي آن تخريب شده‌است.

وي افزود: خسارت وارده به يك واحد گلخانه مدرن نيز در بندر انزلي كه صادرات عمده آن به كشورهاي اروپايي بود حدود هفت ميليارد ريال است.

وي اظهار داشت: پرداخت خسارتهاي وارده بايد به عنوان يك مشكل ملي توسط نمايندگان مجلس شوراي اسلامي پيگيري شود.

وي تاكيد كرد: بايد توجه ويژه وخاصي نسبت به پرداخت خسارت‌هاي وارده به بخش كشاورزي استان گيلان توسط دولت و مجلس به عمل آيد.

سيدمحمدي افزود: در جريان برف سال ‪ ۸۳‬نيز حدود‪ ۸۷۰‬ميليارد ريال به بخش كشاورزي استان گيلان خسارت وارد شد كه ‪ ۸۳‬ميليارد ريال آن با تسهيلات كم بازده با بهره كمتر از ‪ ۱۰‬درصد پرداخت شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.084 seconds.